لوکاس ژوائو در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی؛ دوست دارم گل قهرمانی پرسپولیس را بزنم/ به‌خاطر رونالدو فوتبالیست شدم!/ تهران زیباست، زندگی در آن را دوست دارم

ورزش

به گزارش خبرورزشی، یکی از خریدهای این فصل پرسپولیس لوکاس ژوائو مهاجم آنگولایی پرتغالی بود. مهاجم بلند قامتی که سابقه بازی برای تیم ملی پرتغال و در کنار ستاره‌های این کشور را هم دارد ولی بعد از انجام دو بازی تصمیم گرفت برای سرزمین پدری‌اش بازی کند و بازی برای تیم ملی آنگولا را انتخاب کرد.

لوکاس در چند بازی به عنوان بازیکن ذخیره برای پرسپولیس به میدان رفت و در بازی مقابل السد هم اولین حضورش را در ترکیب اصلی پرسپولیس تجربه کرد. با این حال ژوائو در گلزنی ناموفق بود و هنوز نتوانسته برای پرسپولیس گلزنی کند. خود لوکاس معتقد است بدشانسی مانع از گلزنی برای پرسپولیس شده ولی خیلی زود طلسم گل نزدنش شکسته خواهد شد و او برای تیمش گلزنی خواهد کرد.

گفت‌وگوی اختصاصی مهاجم بلند قامت پرسپولیس با خبرورزشی را در ادامه بخوانید. 

از حضورت در ایران صحبت کن. چه شد که تصمیم گرفتی به پرسپولیس بیایی؟

بعد از جدایی از ام صلال ، من در این مدت پیشنهادهای مختلفی داشتم اما درنهایت پرسپولیس را انتخاب کردم. پرسپولیس را می‌شناختم و آوازه این تیم را  در آسیا شنیده بودم. می‌دانستم تیم بزرگی است و هواداران زیادی دارد. خوشحالم از اینکه در باشگاه بزرگی حضور دارم و پیراهن پرسپولیس را می‌پوشم. 

قبل از آمدن به پرسپولیس از این تیم و فوتبال ایران شناخت داشتی؟!

شناخت زیادی نداشتم ولی در مورد پرسپولیس تحقیق کردم. می‌دانستم قرار است به یک تیم بزرگ بروم. به همین خاطر خیلی زود با مدیران باشگاه به توافق رسیدم. تاریخ پرسپولیس و هواداران زیادش من را تحت تاثیر قرار داد و خوشحالم به پرافتخارترین تیم ایران آمدم. 

در بازی مقابل السد برای اولین بار در ترکیب اصلی به میدان رفتی ولی نتیجه را واگذار کردید. در این خصوص صحبت کن. 

فکر می‌کنم همه دیدند که چه نمایش خوبی داشتیم. تیم ما برتر از حریف بود و موقعیت‌های زیادی داشتیم. روی یک اتفاق گل خوردیم ولی هرچه تلاش کردیم نتوانستیم به گل تساوی برسیم. ما کاملا مستحق گرفتن ۳ امتیاز بودیم ولی شانس با ما یار نبود. 

خودت هم یکی دو فرصت برای گلزنی داشتی ولی نتوانستی اولین گلت را برای پرسپولیس بزنی.

بله فرصت داشتم ولی توپ‌هایم تبدیل به گل نشد. من اسمش را بدشانسی میگذارم ولی قطعا شرایط تغییر خواهد کرد و من هم خیلی زود برای پرسپولیس گل خواهم زد. دوست داشتم اولین حضورم در ترکیب اصلی همراه با گل باشد ولی این اتفاقات در فوتبال پیش می‌آید. از اینکه نتیجه خوبی نگرفتیم ناراحتم ولی مطمئن هستم خیلی چیزها تغییر می‌کند و آنطور که هواداران می‌خواهند، می‌شود. 

لوکاس ژوائو

با توجه به شرایط فعلی کار پرسپولیس برای صعود سخت شد. به نظرت تیمتان می‌تواند از این مرحله عبور کند؟!

حتما صعود می‌کنیم. تیم ما پتانسیل بالایی دارد و در چند بازی گذشته اسیر بدشانسی شد. هنوز بازی‌های زیادی تا پایان مرحله گروهی مانده و می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم. من و همه بازیکنان پرسپولیس به تیم خودمان باور داریم و شک ندارم بردهای ما در آسیا از راه می‌رسد. می‌دانم که روزهای خوب در پیش است و در نهایت می‌توانیم به هدفمان که صعود از مرحله گروهی است، برسیم. 

برخلاف آسیا شرایط در لیگ خوب است و پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید. به نظرت پرسپولیس می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند؟

تیم‌های بزرگ در دنیا همیشه برای قهرمانی می‌جنگند و ما هم تا آخرین روز برای قهرمانی تلاش می‌کنیم. راه زیادی تا پایان فصل مانده ولی ما در هر بازی برای برد به میدان می‌رویم. می‌دانم که پرسپولیس در سال‌های اخیر بارها قهرمان شده ولی وقتی وارد تیم شدم دلیل این همه موفقیت را  فهمیدم. در تیم ما همه از قهرمانی حرف می‌زنند و فقط به جام گرفتن فکر می‌کنند. ذهنیت برنده شدن در تیم ما وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا همه اعضای تیم نهایت تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت و قهرمانی انجام دهند. ما برای قهرمانی می‌جنگیم و همه کار برای رسیدن به این هدف می‌کنیم. البته این را بگویم که دوست دارم خودم گل قهرمانی را بزنم و این اتفاق بسیار لذتبخش خواهد بود. 

زندگی در تهران چطور است؟!

تهران زیبا و مدرن است. مردم ایران مهربان هستند و هرکجا من را می‌بییند احترام می‌گذارند. ایرانی‌ها دوست داشتنی هستند و البته عاشق فوتبال. فرصت زیادی برای گشتن نداشتم ولی از زندگی در تهران لذت می‌برم و خوشحالم اینجا حضور دارم. 

قبل از آمدن به ایران کدام بازیکن ایرانی را می‌شناختی؟

از فوتبالیست‌های ایرانی علی علیپور و مهدی طارمی را می‌شناختم. من آن‌ها را از زمان حضور در لیگ پرتغال می‌شناسم و بازی هر دو را تماشا کردم. با علی اکنون هم‌تیمی هستم و طارمی‌هم اکنون در اینتر حضور دارد و زمانی هم در پرسپولیس بوده است.می‌دانم که بازیکن بزرگی است و حضور در اینتر نشان می‌دهد کیفیت بالایی دارد. 

الگوی فوتبالی‌ات چه کسی بود؟

زلاتان را بسیار دوست دارم و شخصیت او هم برای من جالب است. او قدرت بدنی بالایی دارد و با یک ذهن بسیار قوی در زمین حاضر می‌شود. تیری آنری و رونالدوی برزیلی را هم دوست دارم.  باید بگویم رونالدوی اورجینال بهترین مهاجمی‌است که دیدم و اصلی ترین الگوی من او بود. با دیدن فیلم بازی‌های رونالدو نازاریو در جام جهانی ۱۹۹۸ تصمیم گرفتم فوتبالیست شوم و واقعا فوتبالش را دوست داشتم. 

لوکاس ژوائو در تیم ملی آنگولا

تو دو بازی در تیم ملی پرتغال انجام دادی، چرا ناگهان تصمیم گرفتی برای آنگولا بازی کنی؟

بله من این شانس را داشتم تا در تیم ملی پرتغال بازی کنم و هم‌بازی بسیاری از ستاره‌ها باشم. بازی در کنار ستاره‌هایی مثل رونالدو و فرناندش لذتبخش است ولی در نهایت تصمیم گرفتم به آنگولا کمک کنم. برونو فرناندش بهترین و صمیمی‌ترین دوست و هم اتاقی من تو تیم ملی پرتغال بود و هنوز هم با هم ارتباط دوستانه و نزدیکی داریم. با این حال شرایط طوری شد که برای آنگولا بازی کنم. آنگولا را دوست دارم و به همین دلیل تصمیم گرفتم برای این تیم بازی کنم. 

در این مدت توانستی فارسی یاد بگیری؟

فقط چند کلمه یاد گرفتم و نمی‌توانم صحبت کنم. زبان سختی است و باید زمان بگذرد تا بتوانم کلمه‌های بیشتری یاد بگیرم. 

ارتباط تو با همبازیانت در پرسپولیس چطور است؟! 

با همه بازیکنان ارتباط خوبی دارم و آن‌ها استقبال خوبی از من داشتند. با بعضی‌ها ارتباط نزدیک تری دارم و بیشتر با هم وقت می‌گذرانیم. الکسی گِندوز، فرشاد فرجی، ایوب العملود، حسین کنعانی، سروش رفیعی و کاپیتان عالیشاه بهترین دوستان من در پرسپولیس هستد و همیشه آن‌ها به من کمک می‌کنند تا احساس تنهایی نکنم.

نوشتهٔ پیشین
واکنش بیرانوند به ماجرای جزایر 3 گانه ایران/عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین اخبار