رونمایی و تست اولین موتور هواپیمایی ساخت مپنا در هفته‌های آینده/ ساخت مشترک هلیکوپتر ایرانی- روسیه

اقتصاد

رونمایی و تست اولین موتور هواپیمایی ساخت مپنا در هفته‌های آینده/ ساخت مشترک هلیکوپتر ایرانی- روسیه

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن بنکدار از رونمایی از اولین موتور هواپیمایی ساخت شرکت مپنا در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران (ایران‌ایر شو) خبر داد و گفت : تا چند هفته آینده شرکت مپنا از موتور هوایی با کاربرد هواپیماهای مسافربری رونمایی می‌کند و این موتور در نمایشگاه ایران‌ایر شو برای اولین بار تست خواهد شد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی و داخلی فعال در صنعت هوانوردی و هوا فضا در نمایشگاه هوایی ایران اظهار داشت: علی‌رغم اعمال تحریم‌های سختگیرانه علیه کشورمان به ویژه تحریم‌های هوانوردی برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی را متوقف نکردیم و در این دور از نمایشگاه شرکت مپنا از اولین موتور هوایی ساخته شده توسط این مجموعه رونمایی می‌کند و برای اولین بار مورد تست قرار می‌گیرد.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ٩٠ شرکت داخلی و خارجی مرتبط با صنعت هوانوردی و صنایع فضایی حضور دارند و قرارداد همکاری شرکت روسی و ایرانی برای ساخت هلیکوپتر تولید مشترک در کشورمان منعقد می‌شود.

بنکدار افزود: شرکت‌هایی از پاکستان، روسیه، چین ، ترکیه و ایتالیا از شرکت‌های حاضر در ایران ایرشو هستند و قراردادهای علمی و همکاری در بحث ساخت قطعات، پشتیبانی سیستم‌های هلیکوپتری و هواپیماهای مسافربری با این شرکت‌های خارجی منعقد می‌شود.

 

انتهای پیام/

نوشتهٔ پیشین
پسر مارادونا: کسی که مسی را با پدرم مقایسه می‌کند، درکی از فوتبال ندارد
نوشتهٔ بعدی
اعلام آمادگی روسیه برای افزایش صادرات کود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین اخبار