گزارش بازار بدهی هفتم دی ماه

بورس

به گزارش اقتصادآنلاین، بررسی نرخ بازده تا سر رسید و ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افان و گام در معاملات روز گذشته نشان می دهد، اوراق اخزا در سررسیدهای زیر یکسال و سر رسیدهای ۱.۵ الی ۲ سال حجم بیشتری به خود اختصاص دادند. اوراق اراد نیز با نرخ ۱۹ الی ۲۴.۹ درصد معامله شدند که به جز سه نماد، در بقیه نمادها حجم معاملات ناچیز بود. همچنین در اوراق گام تنها ۲۳ میلیارد تومان معامله انجام شد.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، به ترتیب نرخ بازده تا سر رسید و ارزش معاملات (میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افان و گام در معاملات روز گذشته به ترتیب فاصله تا سر رسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

 گزارش بازار بدهی هفتم دی ماه

 گزارش بازار بدهی هفتم دی ماه

 گزارش بازار بدهی هفتم دی ماه

در معاملات روز هفتم دی ماه، اوراق اخزا در سررسیدهای زیر یکسال و سر رسیدهای ۱.۵ الی ۲ سال حجم بیشتری به خود اختصاص دادند. میانگین بازده تا سررسید برای سررسیدهای زیر یکسال ۲۹ درصد و برای سررسیدهای بالای یکسال ۲۸.۱۷ درصد بود.

 اوراق اراد نیز با نرخ ۱۹ الی ۲۴.۹ درصد معامله شدند که به جز سه نماد، در بقیه نمادها حجم معاملات ناچیز بود. در اوراق گام  تنها ۲۳ میلیارد تومان معامله انجام شد که نماد اگ۰۲۰۷۱۹ با نرخ بازده تا سر رسید ۳۰.۲۸ درصدی و ارزش معاملات ۱۳.۳ میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد که نسبت به نرخ اوراق اخزا با سر رسید هم محدوده، حدود ۲.۲ درصد بالاتر بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افان و گام را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دوسال مشاهده می‌کنید.

 گزارش بازار بدهی هفتم دی ماه

همانند روز پیشتر، در اوراق گام نیز شاهد معاملات کم رمقی بودیم و مجموعا به ارزش ۲۳ میلیارد تومان معامله انجام شد. در اوراق اراد/افان نیز مجموعا ۱۰۱ میلیارد تومان معامله انجام شد که نماد اراد۷۲ با ارزش معاملات ۷۵ میلیارد تومانی و نرخ بازده تا سر رسید ۲۱.۱۵ درصدی بیشترین ارزش معاملات را در این گروه ثبت کرد.

نوشتهٔ پیشین
پاداش پایان خدمت بازنشستگان یزد واریز شد/ بازنشستگان چند استان در انتظار پرداخت
نوشتهٔ بعدی
اصلاح نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در «اوراق بهادار با درآمد ثابت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید