مراجعه بازنشستگان رشت به اداره کار/ چرا رای مجمع عمومی پذیرفته نمی‌شود؟!

اقتصاد, جامعه

مراجعه بازنشستگان رشت به اداره کار/ چرا رای مجمع عمومی پذیرفته نمی‌شود؟!

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی رشت به اجرا نشدن مصوبه مجمع عمومی این کانون اعتراض دارند؛ آن‌ها روز گذشته به اداره کار رشت مراجعه کردند ولی به گفته‌ی نمایندگان آن‌ها این مراجعه بی‌نتیجه بوده است.

آن‌ها می‌گویند: بازنشستگان رشت سه شنبه هفته گذشته نیز به همین منظور تجمع کرده و خواهان اجرای مصوبه مجمع عمومی یا دادن پاسخ صریح اداره کار این استان در مورد چرایی اجرا نشدن مصوبه مجمع عموعی کانون در مورخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲شدند. در این تاریخ، ادامه نوبت دوم مجمع عمومی عادی این کانون به منظور ارایه و بررسی تراز مالی دوره اخیر کانون تشکیل شد. در این نشست پس از ارائه تراز مالی توسط یکی از اعضای هیات مدیره، یک نفر در موافقت و یک نفر در مخالفت با این تراز مالی صحبت و استدلال کردند.

نمایندگان بازنشستگان رشت افزودند: تراز مالی ارائه شده به دلیل کلی و مبهم بودن و فاقد جزئیات و استنادات و… در مجمع پذیرفته نشد و با اکثریت آرا مردود شناخته شد. همچنین در این نشست، اکثریت قاطع حاضران مجمع عمومی، طبق بند ۱۱ ماده ۸ اساسنامه کانون، هیات مدیره مسؤل این ترازنامه را به طور دسته جمعی، عزل کردند اما سازمان تشکل‌های کارگری کارفرمایی اداره کار رشت علیرغم عزل توسط مجمع عمومی، برای این کاندیداهای معزول اعتبارنامه صادر کرده است. مدیرکل اداره کار رشت بطور شفاهی علت نپذیرفتن رای مجمع را نبود تصمیم عزل در دستور جلسه مجمع عمومی اعلام کرده ولی تاکنون بطور رسمی و کتبی از دادن پاسخ به شکایت هیات رئیسه مجمع عمومی دال بر چرایی اجرا نکردن رای مجمع و صدور اعتبار نامه برای کاندیداهای معزول خودداری کرده است.

به گفته‌ی آن‌ها، بازنشستگان معترض و هیات رئیسه مجمع عمومی، صدور اعتبارنامه برای معزول شدگان را فاقد وجاهت قانونی و خلاف تصمیم مجمع عمومی می‌دانند و انتظار دارند اداره کار رشت به رای مجمع احترام بگذارد. 

انتهای پیام/

نوشتهٔ پیشین
حذف فیش‌های حقوقی اردیبهشت بازنشستگان از سامانه/ پاسخ روشنی ندادند
نوشتهٔ بعدی
رونمایی فرزین از سیاست جدید بانک مرکزی/ رابطه با دلار در مبادلات قطع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین اخبار