” تعزیرات” مرجع “رسیدگی” به تخلفات است نه مرجع “کشف” تخلفات

سیاسی

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سازمان تعزیرات به لحاظ مقررات قانونی مرجع رسیدگی به تخلفات است؛ نه مرجع نظارت و کشف تخلفات.

به گزارش ایسنا، احمد اصانلو رییس سازمان تعزیرات حکومتی در حاشیه نمایشگاه رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران درباره عملکرد یکساله سازمان تعزیرات حکومتی گفت: یکی از راهبردهای اصلی ما حضور موثر و مستمر در بازار بود و براساس همین موضوع بحث گشت های مشترک تقویت شد و بالای ۲۲۰ هزار فقره فقط گشت مشترک در این مدت داشتیم. طی ۴ ماهه ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۸۹ هزار فقره پرونده رسیدگی شده و میزان محکومیتی که در این ۴ ماهه داشتیم، نزدیک ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه  سازمان تعزیرات به لحاظ مقررات قانونی مرجع رسیدگی به تخلفات است؛ نه مرجع نظارت و کشف تخلفات گفت: به لحاظ قانونی و تقسیم کاری که قانونگذار انجام داده مرجع نظارت و بازرسی و کشف تخلف مسوولیتش برعهده سازمان حمایت و وزارت صمت و  وزارت کشاورزی و اتاق اصناف است و سازمان تعزیرات وظیفه رسیدگی به تخلفاتی را دارد که این دستگاه ها گزارش می دهند؛ لذا ما منتظر گزارشات یا وصول پرونده از ناحیه دوستان نبودیم و  دوستان کار خود را انجام می دهند. عملکرد در این دولت خوب است و خروجی گزارشات از ناحیه  دوستان  به سازمان تعزیرات نسبت به مشابه سال گذشته خروجی خوبی بوده است.

اصانلو تاکید کرد: همچنین ما  برنامه حضور گشت های مشترک را توسعه دادیم و فقط در ۱۵ روزه عید ۱۴۰۱،  ۵۵ هزار گشت  مشترک داشتیم.

وی با بیان تعریف شعب ملی گفت: این شعب در معیت سازمان حمایت یا بازرسان جهاد کشاورزی در قالب گشت مشترک در واحدهای تولیدی حضور پیدا کرده و  کشف تخلف می کنند و در همانجا هم رسیدگی می شود.

اصانلو در پایان گفت: نظارت بر فروشگاه های اینترنتی هم جزو برنامه های ماست و آن را شروع کردیم و در این دو سه هفته اخیر، فروشگاه های بزرگ اینترنتی را  بازرسی کردیم که هر کدام به محکومیت های میلیاردی محکوم شدند و بالای ۱۲ هزار واحد صنفی متخلف در این دو سه هفته اخیر پلمب شده است. همچنین حضور تعزیرات در بازار را اجرایی کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نوشتهٔ پیشین
وزیر اطلاعات: شرایط امنیتی کشور مطلوب است
نوشتهٔ بعدی
مرکز نظارت بر صادرات غلات اوکراین در استانبول افتتاح می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین اخبار